دبیرستان پسرانه غیردولتی اعتماد (دوره اول) آموزش پرورش ناحیه 5 استان اصفهان

 

منشور دبیرستان پسرانه اعتماد


ایجاد محیط مبتنی بر روابط سالم و دوطرفه بین دبیران، کادر آموزشی - انضباطی و تربیتی با دانش آموزان و اولیا محترم

احترام متقابل بین اولیا و دانش آموزان و ارزش نهادن به پیشنهادات منطقی و معقول آنان

از بین بردن دغدغه خاطر اولیا از نظر امور آموزشی و اخلاقی

ایجاد زمینه برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان

ایجاد محیطی تربیتی و مناسب جهت رشد و بالندگی

 

چه مقدار آب باید در طول روز بنوشید؟

حدود 60٪ بدن را آب تشکیل می دهد. شما دائم در حال از دست دادن آب بدن خود هستید. نظرات مختلفی در مورد میزان مصرف آب مورد نیاز در هر روز وجود دارد. پزشکان معمولاً هشت لیوان آب را توصیه می کنند که معادل حدود 2 لیتر است.

میزان مصرف آب بر سطح انرژی و عملکرد مغز تأثیر دارد:

 از دست دادن مایعات بعد از ورزش باعث اختلال در خلق و خو و تمرکز شده و باعث افزایش سردردها می شود. کم آبی بدن ناشی از ورزش یا گرما می تواند به بسیاری از جنبه های دیگر عملکرد مغز آسیب برسان. و منجر به کاهش استقامت شود.

 نوشیدن مقدار زیادی آب به شما در کاهش وزن کمک می کند:

 افزایش مصرف آب با افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتهای شما باعث کاهش وزن بدن می شود. طبق دو مطالعه ، نوشیدن 500 میلی لیتر آب می تواند به طور موقت سوخت و ساز بدن را 24 تا 30٪ تقویت کند.

 مصرف آب بیشتر به جلوگیری از مشکلات سلامتی کمک می کند:

چندین مشکل سلامتی با افزایش مصرف آب ممکن است رفع شوند: یبوست ،  سرطان ، سنگ کلیه

به تشنگی خود اعتماد کنید:

حفظ تعادل آب برای بقای شما ضروری است. به همین دلیل بدن شما دارای سیستم پیچیده ای برای تنظیم زمان و میزان نوشیدن آب است. هنگامی که مقدار کل آب بدن شما از حد معینی پایین می رود ، تشنگی شروع می شود.

و در پایان :

وقتی تشنه شدید ، آب بنوشید.

وقتی دیگر تشنه نیستید ، نوشیدن آب را متوقف کنید.

در هنگام گرما و ورزش زیاد ، حتماً به مقدار کافی بنوشید تا مایعات از دست رفته را جبران کنید.



نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
مشاهده لیست تمام مطالب...