دبیرستان پسرانه غیردولتی اعتماد (دوره اول) آموزش پرورش ناحیه 5 استان اصفهان

 

منشور دبیرستان پسرانه اعتماد


ایجاد محیط مبتنی بر روابط سالم و دوطرفه بین دبیران، کادر آموزشی - انضباطی و تربیتی با دانش آموزان و اولیا محترم

احترام متقابل بین اولیا و دانش آموزان و ارزش نهادن به پیشنهادات منطقی و معقول آنان

از بین بردن دغدغه خاطر اولیا از نظر امور آموزشی و اخلاقی

ایجاد زمینه برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان

ایجاد محیطی تربیتی و مناسب جهت رشد و بالندگی

 

کاهش استرس

استرس یک عامل شناخته شده برای ابتلا به افسردگی است و همچنین می‌تواند بر روی سلامت جسمی شما تاثیر بگذارد.

همه‌ی ما در زندگی روزمره و در موقعیت‌های گوناگون، بارها دچار استرس می‌شویم. استرس به واکنش طبیعی بدن در برابر عوامل محرک، تغییرات، فشارهای درونی یا بیرونی گفته می‌شود. این عوامل در شرایط مختلف سبب بر هم خوردن تعادل بدن می‌شوند و بدن هوشمند ما برای مقابله با این حالت تلاش می‌کند تا تعادل از دست رفته را بازگرداند.

راه کار های کاهش استرس:

- به دیگران تکیه کنید تحقیقات بسیاری روی حیوانات و انسان‌ها انجام شده که نشان می‌دهد برقراری روابط اجتماعی بر کاهش استرس تاثیر می‌گذارد. توصیه ما به شما این است که گروهی دوست پیدا کنید و در مورد مشکلات زندگی با آنها صحبت کرده و نظرات‌شان را جویا شوید. البته در انتخاب دوست باید محتاط باشید. افراد خوش‌خلق، خوش‌ذات و شاد را انتخاب کنید. حتی می توانید فهرستی از وظایفی که در زندگی برعهده دارید، تهیه کنید و مهم‌ترین آنها را انتخاب نمایید. سعی کنید به فرد دیگری هم اطمینان کرده و بخشی از وظایف را برعهده او بگذارید. اگر این فرد چندان قابل اعتماد شما نیست، وظایف را غیرمهم را به او بسپارید.

- عجله نکنید همیشه سعی کنید 15 دقیقه قبل از قرار خود در محل باشید و کارها را پیشاپیش انجام دهید. اگر همیشه به نوعی از خودکار، کاغذ یا پوشه نیاز دارید مقدار قابل توجهی خریداری کنید و در خانه نگه دارید تا مدام هول خرید نباشید. کمی پیش‌بینی می‌تواند در هدر رفت انرژی شما صرفه‌جویی کند.

- برنامه‌های روزانه را یادداشت کنید در دفتری در مورد مسایل روزانه کاری، اهداف شخصی و احساسی خود یادداشت بردارید.

- تمام مسایلی که سبب بروز استرس در شما می‌شوند را یادداشت کرده و با نگاهی به آنها سعی کنید رفتارهای شخصی خود را اصلاح کرده و برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی کنید.

- همیشه اسناد و مدارک و نامه‌هایتان را در محلی مرتب نگهداری کنید. این محل باید در دسترس باشد تا شما را بی‌جهت کلافه نکند. هر روز 5 دقیقه برای مرتب کردن این محل وقت بگذارید و از مدارکی که دارید فهرستی تهیه کنید. هر چند وقت یک بار هم به فهرست نگاهی بیندازید و آن را طبق روز کنید.

 - هر چند وقت یک بار مجلات قدیمی، نامه‌های مالیاتی، قبض و دیگر اسنادی را که به آن نیاز ندارید، دور بریزید. در یک محیط مرتب خیلی راحت می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را بیابید. در ضمن محیط‌های مرتب حس راحتی و لذت به انسان می‌دهند

- از مکان‌های پرهیاهو دور شوید اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، در ساعاتی غیر از ساعات شلوغ جابه‌جا شوید.

- به جای آنکه پنج‌شنبه یا جمعه به خرید بروید، شنبه‌ها خرید کنید. حتی می‌توانید برخی خریدها و کارهای خارج از منزل مانند کارهای بانکی را به فردی قابل اطمینان بسپارید.

- بخندید خندیدن سبب افزایش ترشح اندورفین شده و تسکین‌دهنده درد و افزایش‌دهنده حس شادی است. در ضمن تاثیر مثبتی بر سلامت قلب، ریه، ماهیچه‌ها و سیستم ایمنی بدن دارد.

- بیست ثانیه خندیدن به اندازه 3 دقیقه ورزش ایروبیک به بدن شما اکسیژن می‌رساند.

- فیلم کمدی، کارتون یا نمایش ببینید و حتی بی‌جهت بخندید.

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
بازگشت به صفحه قبل...