دبیرستان پسرانه غیردولتی اعتماد (دوره اول) آموزش پرورش ناحیه 5 استان اصفهان

 

منشور دبیرستان پسرانه اعتماد


ایجاد محیط مبتنی بر روابط سالم و دوطرفه بین دبیران، کادر آموزشی - انضباطی و تربیتی با دانش آموزان و اولیا محترم

احترام متقابل بین اولیا و دانش آموزان و ارزش نهادن به پیشنهادات منطقی و معقول آنان

از بین بردن دغدغه خاطر اولیا از نظر امور آموزشی و اخلاقی

ایجاد زمینه برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان

ایجاد محیطی تربیتی و مناسب جهت رشد و بالندگی

 

یکم آبان روز آمار و برنامه ریزی

نیاز روزافزون دستگاههای برنامه ریزی کشور به آمار و اطلاعات و ضرورت همکاری بسیار نزدیک سازمان اصلی تولیدکننده آمار با دستگاه برنامه ریزی ؛ موجب شد تا براساس قانون ۱۳۴۴ هجری شمسی ؛ اداره آمار عمومی از وزارت کشور جدا و با نام مرکز آمار ایران به سازمان برنامه و بودجه وابسته شود ..

درسال ۱۳۷۹ سازمان برنامه و بودجه کشور با سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادغام شده و تحت عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور فعالیت خودرا ادامه داد.  درسال ۱۳۸۶ سازمان مدیریت و برنامه ریزی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تغییر کرد. همین حالا مرکزآمار ایران وابسته به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.

یکم آبان ماه در تقویم کشورمان روز ملی آمار و برنامه ریزی نام گذاری شده ؛ گرچه در تقویم جهانی 20 اکتبر مقارن 28 آبان ماه، روز جهانی آمار است.

ضرورت و فواید برنامه ریزی صحیح درسی و تحصیلی

برنامه ریزی صحیح یعنی از وقت و امکانات موجود حداکثر استفاده را بردن ،عدم برنامه ریزی صحیح باعث اتلاف وقت شده و باز دهی مطالعه را بسیار کاهش می دهد برای اینکه یک برنامه عملی وقابل اجرا باشد. دانش آموز باید براساس توانایی ها،نیازها،امکانات شخصی و محیطی برای خود برنامه ای مناسب و واقع بینانه ای را در طول سال طرح ریزی نماید.
در یک برنامه درسی خوب شما باید بتوانید توانایی ها و پیشرفت های را که در طی مطالعه کسب کرده اید ببینید و همچنین به نقاط قوت وضعف خود پی ببرید.تا طبق آن عمل کنید یعنی ضعف های خود را از بین برده و نقاط قوت خود رابیشتر تقویت کنید.تشخیص میزان ساعات مطالعه افراد به خود فرد بستگی دارد و خود او باید تشخیص دهد که چقدر باید بخواند،استراحت کند و یا به کارهای دیگرش بپردازد در واقع با توجه به شناختی که هر شخص از خود دارد می تواند بهترین برنامه را با استفاده از دفتر برنامه ریزی برای خود تدوین کند.
اولین گام در چگونگی استفاده از دفتر برنامه ریزی درسی احساس نیاز و ضرورت آن است.یعنی اگر دانش آموزی به این نتیجه رسیده باشد که برای پیشرفت درسی و رسیدن به اهداف آموزشی خود حتما باید برنامه ریزی داشته باشد آن وقت است که با دفتر برنامه ریزی به طور جدٌی برخورد خواهد کرد در این صورت است که اولین گام محکم را برای برنامه ریزی برداشته است دومین گام این است که هر دانش آموز باید بداند زمانی که حجم کار زیاد و وقت اندک،جهت استفاده بهینه از زمان نیاز به یک سازمان دهی درسی دارد تا از حداقل زمان حداکثر بهره را ببرد.زیرا پرمشغله ترین آدم ها اگر برنامه ای درست و واقع بینانه ای در اختیار داشته باشند نه تنها وقت  کم نمی آورند بلکه وقت اضافی هم خواهند داشت .
یک برنامه 24 ساعته
1-کلاس و مدرسه
2-درس و مطالعه
3-استراحت و تفریح
4-خواب وآسایش
5-برنامه های متفرقه و کارهای پیش بینی نشده
را می توان با استفاده از دفتر برنامه ریزی سازمان دهی نموده و در زمان تعیین شده انجام داد
رعایت نکات زیر همراه با استفاده درست از دفتر برنامه ریزی  دانش آموزان را قادر می سازد که بدون داشتن نگرانی ویا پشیمانی به کارهای که دوست دارند بپردازد
- طرح ریزی برنامه ی  منطقی و واقع بینانه در طول هفته
- پیش بینی  زمان مطالعه مورد نیاز دروس مختلف
- تقسیم زمان مطالعه همراه با استراحت مناسب جهت افزایش کارایی
- رعایت اصل تعادل در مطالعه دروس با توجه به اهمیت انها
- ثبت زمان مطالعه و عملکرد روزانه
- مقاوت در برابر خستگی و زود تسلیم نشدن در مقابل بی علاقگی  به بعضی از دروس
- توجه به نکات مثبت و منفی کار در طول هفته
- ارزیابی روزانه و هفتگی از میزان فعالیت های انجام شده
- شناسایی موانع اجرای برنامه و بر طرف نمودن آنها
- اتخاذ تصمیمات راهبردی مناسب جهت پیشرفت درسی برای هفته های که پیش رو دارید
توجه:سعی نماید برنامه ای متعادلی تنظیم نمایید که قابل اجرا باشد زیرا اجرای برنامه مهمتر از خود برنامه می باشد

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
بازگشت به صفحه قبل...